אבחון קשיי קשב וריכוז ולקויות למידה

אבחונים פסיכו דידיקטיים,בדיקות קשב מוקסו ומוקסו, אבחון אירלן לקשיי קריאה ורגישות לאור

חדש!!! רכישה ONLINE של מוצרים המיועדים למתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז.

אבחון לקויות למידה וקשב וריכוז

במרכז לימודי יהבים מתקיימים אבחונים פסיכו דידקטיים, בדיקות מוקסו ובדיקות אירלן על ידי אנשי מקצוע בכירים ובהסדרים עם קופות החולים. האבחונים מוכרים על ידי משרד החינוך ובתי הספר להתאמות והקלות במבחנים. אז אם אתם מזהים אצל ילדיכם קושי אמיתי ותסכול לימודי, אל תתנו להם לסבול בבית הספר. כדאי לבצע אבחון, להבין אם מדובר בקושי הנובע מהפרעת קשב ולתת את כל הכלים המגיעים.

לתיאום פגישה ופרטים נוספים דברו איתנו.

"לקויות למידה" הם קשיים בלתי צפויים אותם חווה הפרט, ילד/ה או מבוגר/ת, בתחומים ספציפיים כמו קריאה, כתיבה, חשבון, שפה זרה, קשב, זכרון ועוד. 

הקשיים הם בלתי צפויים ביחס לגילו, השכלתו, רמתו האינטלקטואלית וביצועיו של הפרט בתחומי חיים אחרים. הקשיים הם בלתי צפויים גם מכיוון שרכישה של מיומנויות אלו איננה דורשת כישורים גבוהים או מיוחדים ומרבית האוכלוסייה לא מתקשה ברכישתם במאמץ קל יחסית. הליקויים המוכרים במיוחד הם בתחום הקריאה (דיסלקציה), בתחום הכתיבה והכתיב (דיסגרפיה), בתחום החשבון הבסיסי (דיסקלקוליה) ובתחום הקשב (ADD-Attention Deficit Disorder).

מטרתם של האבחונים הוא להבין את סוג הלקות ממנה סובל הנבדק, להקל עליו באמצעות מתן פתרונות ודרכי התמודדות ולייצר התאמות לימודיות שיעזרו לו ליישר קו עם שאר בני גילו.

האבחונים מתקיימים במרכז יהבים בגדרה ובסניף המרכז בתל אביב ומבוצעים ע"י ורד יהב.

ורד יהב - MA בחינוך בעלת 25 שנות ניסיון, מאבחנת מוסמכת ומקימת מרכז יהבים

הילד לא עצלן והוא יצליח

לעיתים קרובות נוטים להתבלבל בין עצלנות לבין לקויות למידה אצל ילדים בעיקר שהם לא מאובחנים.

כשאנו שומעים ממורים או מהורים על תלמיד שהוא פשוט עצלן, צריך תמיד לבדוק אפשרויות נוספות, כי הרוב הגדול של התלמידים אינו פשוט "עצלן" – יש סיבות שונות המפריעות לתלמיד למצות את יכולתו ולהצליח

מסיימים לימודים אקדמאיים

גם בגיל האוניברסיטה ישנם לא מעט סטודנטים הסובלים מלקויות למידה ומתמודדים עם קושי משמעותי בלימודים האקדמיים.

המעבר ללימודים אקדמיים אחרי לימודים בתיכון ופאוזה לשירות צבאי יכול להיות קשה עבור תלמידים אשר הסתמכו בעבר על אסטרטגיות-למידה של הקשבה בכיתה וקריאה של החומר לפני המבחן

אבחון דידקטי

אבחון דידקטי הוא תהליך שמתבצע מול מאבחן אשר מוסמך על ידי משרד החינוך. מטרת האבחון בד"כ, היא לאבחן קשיים לימודיים והוא משמש בסיס לבדיקת התכנית הלימודית של התלמיד וכן למתן התאמות.

אבחון פסיכו דידקטי

מטרת האבחון הפסיכו-דידקטי/ האבחון המשולב הינה אבחנה מבדלת בין קשיים ללקויות למידה. האבחון כולל הערכת מנת משכל, והערכה כללית של התחום הרגשי ובמקרים מסוימים הוא חיוני לקבלת התאמות.

מבחן מוקסו - MOXO

אבחון Moxo" הינה שיטה מדעית לבדיקת התסמינים המרכזיים של הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, בני נוער ומבוגרים. מדובר בבדיקה ממוחשבת, המשקפת בצורה ישירה ואובייקטיבית יכולות קשב וריכוז.

האם אתה זקוק לאבחון קשב וריכוז ?

לעתים קרובות מתעורר הצורך באבחון כאשר מתגלים קשיים לימודיים, או הישגים נמוכים כתוצאה מלקויות למידה, או שחושבים שיתכן שיש לתלמיד קשיי קשב וריכוז.
למשל: אם הילד בכיתה ב’ ועדיין לא יודע לקרוא, אם התלמיד בכיתה ה’ ועדיין כותב בשגיאות, אם הוא בכיתה י’ ומתקשה לסיים מבחנים בזמן שהוקצב לו אז… כדאי לפנות לאבחון. כאשר הילד נמצא במסגרת בית ספרית, יועצת בית הספר או המורים יכולים להעלות את החשד לקיומן של לקויות למידה.

 

עברנו אבחון – עכשיו מה עושים ?

לאחר האבחון ניתן לקבל התאמות, הקלות שונות לקידום הלמידה וגם הקלות בבחינות כמו הקראת הבחינה, שימוש במחשבון וכדומה. ניתן להשתמש בהוראה מתקנת על מנת לקדם את התלמיד. הוראה מתקנת היא למעשה למידה שמכוונת לפי צרכיו האישיים של התלמיד ותיקון של שגיאותיו הייחודיות במטרה להביא אותו לרמת כלל הכיתה.

מגוון הפתרונות הקיימים ביהבים:

√ שיעורי הוראה מתקנת

√ אסטרטגיות למידה ואימון

√ קבוצות מוכנות לכיתה א’

√ סיוע פרטני וקבוצתי במגוון מקצועות לימוד

√ קבוצות כישורים חברתיים והעצמה אישית

√ טיפול רגשי והדרכת הורים

מה ההבדל בין אבחון דידקטי לאבחון פסיכודידקטי ?

אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון משולב שבודק גם קשיים לימודיים להיתכנות של לקויות למידה וגם צדדים רגשיים ונפשיים של הנבדק. מטרת האבחון המשולב (פסיכו דידקטי), הינה אבחנה מבדלת בין קשיים ללקויות למידה: האבחון הפסיכולוגי כולל הערכת מנת משכל, והערכה כללית של התחום הרגשי. במקרים מסוימים, האבחון חיוני לקבלת התאמות בדרכי היבחנות עפ”י דרישות משרד החינוך.

נוסף על כך, האבחון כולל הערכה נוירו-קוגניטיבית ואבחון דידקטי מלא, כולל באנגלית ובמתמטיקה.

 בסוף האבחון ישנן המלצות להורים ולהוראה מתקנת, ואף להתאמות במבחנים כולל למבחנים בע”פ ולמבחן מותאם, כאשר יש בכך צורך.

מעוניינים לבדוק אפשרות לאבחון? השאירו פרטים ונדבר