תגבור לימודי בקבוצות ויחידים

תגבורים ושיעורים פרטיים ניתנים במרכז לימודי יהבים בכל המקצועות ולכל רמות הגיל

שיעורים פרטיים לתלמידי א-ו':

• הוראה מתקנת (פרטנית או בקבוצות קטנות)
• סדנת חיזוק כישורים חברתיים
• סדנת העצמה אישית
• שיעורים בחשבון
• שיעורים באנגלית
• שיעורים במקצועות רבי מלל (ספרות, תנ"ך, שפה)

שיעורים פרטיים לחטה"ב  כיתות ז'-ט':

• אסטרטגיות למידה באופן פרטני או בקבוצות קטנות
• תגבור לימודי במתמטיקה, אנגלית, מדעים ומקצועות רבי-מלל

לימודים בכיתות קטנות והומוגניות תוך הקפדה על יישור קו מבחינת החומר הנלמד.

תגבור לבגרות –  תיכוניסטים ומשוחררים

לימוד בקבוצות קטנות לפי נושאי הבחינה, תוך כדי הענקת תשומת לב אישית לתלמידים בקבוצה.
לקראת מבחנים, יתקיימו מרתונים מרוכזים.

*** קיימת אפשרות גם ללימוד פרטני

כל שיעורי התגבור מועברים על ידי מיטב המורים ומתקיימים בכיתות הלימוד במרכז יהבים – רחוב ביאליק 18 גדרה

היתרון שלנו לתלמידים מתקשים

טיפול בלקויות למידה בתהליך התגבור

הקושי בלימודים נובע לעיתים מלקויות למידה קלות. יש חשיבות מאוד גדולה לתמוך בילד כזה בתהליך התגבור גם ברמה האסטרטגית וגם בתמיכה הניתנת על ידי צוות המרכז. הילד חייב להבין שאין לקשיים שלו שום קשר לרמת האינטיליגנציה שלו, והדבר לא מעיד על יכולת ההצלחה שלו בעתיד. 

לא סתם שיעורים פרטיים

שיפור אסטרטגיות למידה בתהליך

הבנת החולשות ולימוד השימוש בחוזקות לטובת חיזוק החולשות. החשיבה היא לטווח ארוך ולא רק לימוד נקודתי של אסטרטגיות למידה למבחן.

הוראה מתקנת בגדרה ע"י יועצת חינוכית

הוראה מתקנת למתקשים

הוראה מתקנת מסייעת בתיקון תהליכי קריאה, כתיבה, אנגלית וחשבון שאינם תקינים, לפני שהם הופכים להיות אוטומטיים (בגילאי 12-14 בדרך כלל). מדובר בהוראה אישית, המותאמת לצרכיו של התלמיד המתמודד עם מגוון רחב של קשיי תפקוד ולמידה, ליקויי למידה ו/או הפרעות קשב וקשיי התארגנות.

 

תגבור קבוצתי ותגבור פרטני

תגבור קבוצתי מתאים כמעט לכולם. היתרונות הם:

  • עבודה בקבוצה  חיונית ואינטראקטיבית באופן משמעותי לעומת שיעור פרטני. התלמידים נהנים יותר בקבוצה ואוהבים יותר להגיע למסגרת של שיעורים פרטיים קבוצתיים.

  • למידת עמיתים – ללמוד אחד מהשני – הוכחה כלמידה משמעותית ופורייה, למידה שנזכרת גם לטווח רחוק.

  • התובנה של התלמיד שלפעמים הוא טוב יותר מאחרים ולפעמים הוא טועה היא חשובה כשיעור לחיים – לא תמיד אנחנו צודקים, ולא תמיד טועים.

  • הקבוצות הן קטנות ואיכותיות, ואנו מקפידים לשלב בהן תלמידים עם צרכים דומים ויכולות דומות.
  • שיעורים פרטניים מתאימים, לתלמידים בעלי פערים משמעותיים לעומת רמת הכיתה, שצריכים לעשות כברת דרך כדי להגיע אל רמת הכיתה.

  • תלמידים בעלי הפרעות קשב או ליקויי למידה משמעותיים שמפריעים להם למצות את יכולותיהם כשיש לידם תלמידים נוספים.

  • תלמידים ביישנים, אשר מעדיפים להתחיל ללמוד באופן אישי כדי להרגיש שהם מספיק חזקים לפני שהם מצטרפים לקבוצה.

מידע אודות ליקויי למידה

"ליקויי למידה" הם קשיים בלתי צפויים אותם חווה הפרט, ילד/ה או מבוגר/ת, בתחומים ספציפיים כמו קריאה, כתיבה, חשבון, שפה זרה, קשב, זכירה ועוד. הקשיים הם בלתי צפויים ביחס לגילו, השכלתו, רמתו האינטלקטואלית וביצועיו של הפרט בתחומי חיים אחרים. הקשיים הם בלתי צפויים גם מכיוון שרכישה של מיומנויות אלו איננה דורשת כישורים גבוהים או מיוחדים ומרבית האוכלוסייה לא מתקשה ברכישתם במאמץ קל יחסית. הליקויים המוכרים במיוחד הם בתחום הקריאה (דיסלקציה), בתחום הכתיבה והכתיב (דיסגרפיה), בתחום החשבון הבסיסי (דיסקלקוליה) ובתחום הקשב (ADD-Attention Deficit Disorder).

בודאי. ליקויי למידה בגיל מבוגר זהים לאלו שמאותרים ומטופלים בגילאים צעירים, אך יכולת התיקון של התהליכים המוחיים מסתיימת בתחילת גיל ההתבגרות. בגיל מבוגר ניתן ללמד אסטרטגיות למידה ש"עוקפות" את הקשיים. למשל, ניתן להאזין לחומר המסוכם במקום לקרוא ולסכם.

חוברות ההדרכה של משרד החינוך נכתבו במטרה לסייע ולספק מידע חשוב בנושא של תלמידים על הפרעות קשב וריכוז.

 

“המדריך “סולמות וחבלים נכתב במשרד החינוך במטרה לסייע בידיכם, ההורים, להבין את התופעה, ולדאוג לכך שילדכם יאובחן
ויטופל כראוי. הבית ובית-הספר הם המוסדות החשובים ביותר לסיוע לילד במימוש יכולותיו. חשוב שהתקשורת בין שני מוסדות אלו תהיה פתוחה, כנה ואוהדת. רק שיתוף פעולה יאפשר לילד לבטא את יכולותיו האמיתיות ולפתח דימוי עצמי ולרכוש מיומנויות חברתיות הולמות.

 

אם מישהו היה אומר לי” – חוברת של משרד החינוך נועדה לסייע לכם בהעצמת במעבר מהשאלה ‘מה לא בסדר עם הילד?’ לשאלה ‘איך אני כהורה לילד עם הפרעות קשב וריכוז יכול להתבונן כל יום מחדש בילד שלי מעבר להגדרה המאבחנת אותו כבעל הפרעות קשב וריכוז?’

חוברת זו מרחיבה את הידע שלכם על מהי הפרעת הקשב ואיך היא באה לידי ביטוי בתחומי החיים ועל רצף הגילים, מהם תהליכי האבחון, מהן דרכי הטיפול, מה מקומם של ההורים כרשת תמיכה וביטחון, איזה ארגז כלים ניתן לפתח ומהו הקשר המיטבי עם בית הספר. המחקר המצטבר בשנים האחרונות
מחזק את הדעה בדבר התרומה הייחודית של מעורבות ההורים והשפעתה על הישגים לימודיים, על הסתגלות חברתית, על העלאת הדימוי העצמי ועל תפקוד התלמידים בבית הספר. חוברת זו מנסה לענות על השאלה איך מחזקים את אמונתם של הילדים בכוח שלהם להתמודד ואיך מוציאים את  מקורות הכוח הזה לא

משרד החינוך חילק את ההתאמות לשלוש רמות על פי היקף השינויים החלים במתכונת הבחינה‏:

רמה 1 – התאמות שאינן פוגעות במהות הנמדדת על ידי הבחינה. התאמות אלו יאושרו על ידי המועצה הפדגוגית, על סמך אבחון דידקטי. הן כוללות: הארכת זמן הבחינה, התעלמות משגיאות כתיב, שעתוק הבחינה, הגדלת שאלון הבחינה ודף נוסחאות מורחב.

רמה 2 – התאמות העלולות לפגוע באופן חלקי במהות הנמדדת על ידי הבחינה, והן מתייחסות בעיקר לשינויים בתנאי הבחינה אך לא בתוכנה. התאמות אלו יאושרו על ידי המועצה הפדגוגית, על סמך אבחון דידקטי או אבחון משולב (פיסכודידקטי). הן כוללות: הכתבת המבחן, הקראה או השמעה של שאלון המבחן ובאנגלית – שימוש במילון אלקטרוני והקלטה של התשובות.

רמה 3 – התאמות המשנות את המהות הנמדדת על ידי הבחינה ומתייחסות לשינויים הן בתנאי הבחינה והן בתוכנה. התאמות ברמה זו ניתנות במקרים מיוחדים בלבד, באישור מיוחד של ועדת ההתאמות המחוזית. הן כוללות: שאלון מותאם, בחינה בעל-פה והמרה של בחינת הבגרות במתמטיקה במקצוע אחר.

לנבחנים אקסטרניים: מגישים בקשה להתאמות בשלוחה האקסטרנית במעמד הרישום, או כשמביאים את אישור בית הספר משנים קודמות.

√ לקריאה נוספת בנושא באתר ויקיפדיה ליחצו על הקישור.

√ להמשך קריאה בנושא תלמידים עם לקויות למידה וגם אבחונים, לחצו על הקישור.

√ לינק לאתר שפ”י (שרות פסיכולוגי חינוכי) במשרד החינוך.

ורד יהב, מקימת מרכז יהבים,  בעלת M.A  בייעוץ חינוכי, מאבחנת מוסמכת ומומחית לאבחון וטיפול בשיטת אירלן. כל האבחונים במרכז מתבצעים על ידי ורד. בנוסף מתבצעים גם אבחונים בסניף המרכז בתל אביב. למידע אודות אבחונים הקלק/י

לוגו מוקטן לאתר

שיעורים פרטיים

למידע נוסף

לוגו מוקטן לאתר

הוראה מתקנת

למידע נוסף

לוגו מוקטן לאתר

ייעוץ חינוכי

למידע נוסף

מעוניינים בפרטים נוספים? השאירו פרטים ונדבר

שינויים בהתנהגות אצל מתבגרים

שאלה: הבת שלי, בת 11, היא ילדה חברותית, חכמה ומקובלת בקרב הבנות בכיתה. לאחרונה, היא מסתגרת בבית, מסרבת להיפגש עם חברות מחוץ לבית. היא מוכנה רק שיבואו אליה. לחוגים צריך להיאבק בה כדי שתלך, אבל כשמדברים על הפסקת החוגים היא נלחצת ובוכה ומבקשת להמשיך. כשהיא חוזרת – היא תמיד אומרת שהיא נהנתה. גם כשהיא חוזרת מבית-הספר היא אומרת שהיה בסדר, לא מתארת שום אירועים מיוחדים.
אנחנו מודאגים – מה קורה לה? מה אפשר לעשות?

תשובה
גיל 11 הוא גיל ההתבגרות – זהו גיל שבו תהליכים חברתיים ובינאישיים תופסים תאוצה משמעותית והרבה פעמים אנו מופתעים מהעוצמה והפתאומיות שבה הדברים קורים. משברים חברתיים הם מאד שכיחים בגיל הזה ודפוסים חברתיים משתנים באופן יומיומי כמעט – כלומר, נאמנויות חברתיות מתחלפות, "מקובלות" הופכות ללא-מקובלות, וההיפך. לא נשמע מהתיאור שלכם שהבת שלכם עוברת אירוע חריג מהבחינה הזו – לא מדובר בחרם או בבעייה חברתית, אלא בשינויים שכנראה קשורים בתהליך ההתבגרות. אחד המאפיינים הכי בולטים בגיל ההתבגרות הוא החיפוש אחר הזהות – מי אני, מה אני, למי אני מתאים וכו' – ויתכן שבתכם מתחילה את מסעה בכך שהחיים החברתיים הנוכחיים שלה לא מתאימים לה והיא בוחרת להסתגר עד שהיא תמצא תחליף טוב יותר. זה לא נשמע מאד מדאיג, אך קשה להורים לצפות מן הצד ולראות כיצד ילד או ילדה מקובלים מתחילים להסתגר בבית. צריך הרבה סבלנות וביטחון בכוחות שלה, ולהמשיך ולעקוב כדי לוודא שזה לא מתפתח למשבר שמצריך את ההתערבות הפעילה שלכם.

בנוסף לכך, כדאי לבדוק ולשים לב במה היא עוסקת כאשר היא מסתגרת בבית. המקום הראשון שהייתי בודקת הוא המחשב. הפעילות באינטרנט ממכרת ילדים – רשתות חברתיות, משחקים וירטואליים ומשחקי קלפים (פופולרים ביותר בפייסבוק הם פוקר ומשחקים קלפים אחרים בהם מהמרים על כסף וירטואלי). מיומנויות התקשורת של ילדים רבים היום הופכות להיות יותר ויותר אופייניות לתקשורת ממוחשבת ופחות לתקשורת בינאישית, כפי שמתרחש באופן טבעי כשילדים משחקים או נפגשים אחד עם השני. העובדה שרוב הילדים חווים את זה ברמה כזו או אחרת לא צריכה להסיר את האחריות מההורים לעקוב ולהתערב כשמתעורר צורך או כשעוברים את הגבול. רצוי שלא יהיה מחשב בתוך החדר של הילדים, אלא במקום ציבורי ונגיש לכל בני הבית, וכדאי לבדוק מדי פעם מה בדיוק עושים הילדים בזמן הגלישה והצ'יטוט – עם מי הם מדברים, באילו אתרים הם מבקרים ומיהם אנשי הקשר. אין כל מניעה שילדים ידעו שהוריהם בודקים ויודעים מה קורה. למרות שלא ציינתם זאת בפנייתכם, אני מתייחסת לנושא המחשב ברצינות ומציעה לבדוק מה קורה מבחינת הרגליה בתחום זה.

הסתגרויות והתמכרויות

אם אתם עדיין מוטרדים מכך שהבעיה עמוקה יותר, אפשר לפנות לגורמים בתוך בית-הספר – מחנכת, יועצת – או לשוחח עם הורים של חברות שאתן היא כן נפגשת, באופן דיסקרטי. לעתים, מסתבר שכמה חברות חוות תהליכים דומים במקביל – וזה יכול לחזק את הכיוון שמדובר כאן במשהו נורמטיבי שקשור לגיל ההתבגרות.