תפקיד ההורים לילדים לקויי למידה

חיפוש

ליקוי למידה יכולים להשפיע על כל מסלול חייו של אדם. ליקוי למידה שאינם מאובחנים ומטופלים בזמן, עלולים לגרור בעיות פדגוגיות, התנהגותיות, חברתיות ורגשיות, העלולות להיגרר לכל אורך החיים ולהשפיע על ילדותו של אדם ועל ההתנהלות שלו במשפחה, בזוגיות ובעבודה, גם בשנים שבהן הוא אדם בוגר. לכן, יש חשיבות עצומה לאיתור וטיפול בלקויות אלו וחלק גדול מהאחריות לכך, מוטלת על ההורים.

היו ערניים לסימנים של ליקוי למידה

לכל ליקוי למידה: הפרעות קשב וריכוז, ADHD, דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה וליקויים רבים אחרים, יש סממנים משלו. לכן, בתור הורים, חשוב להכיר את הסימנים המזוהים ביותר עם כל ליקוי, כדי לדעת לאתר אותם אצל הילדים, אם יופיעו. גם אם אינכם מכירים את הסימנים של כל ליקוי למידה לעומק, חשוב להיות ערניים ובכל מקרה שבו שמים לב שההתנהגות של הילד חורגת מגבולות הנורמה, שהוא מתקשה באופן ניכר בלימודים או שיש לו בעיות חברתיות ורגשיות, יש לפנות לאנשי מקצוע שיאבחנו אם קיים ליקוי למידה.

שיטות שונות לאבחון ליקוי למידה

התחום של אבחון ליקוי למידה כולל היום פיתוחים חדשניים, המאפשרים לאתר את סוג הליקוי והקושי, כדי להתאים לו טיפול הולם. האבחונים המובילים בתחום הם:

  1. אבחון מוקסו – לאיתור הפרעות קשב וריכוז
  2. אבחון פסיכודידקטי – הבודק את היכולות הקוגניטיביות והדידקטיות, לצד היבטים רגשיים העשויים להשפיע על התפקוד בתחומים אלו.
  3. אבחון בשיטת אירלן – שיטה המאתרת עומס חזותי הגורם לשלל בעיות: כאבי ראש, בעיות בריכוז, ADHA, קשיי קריאה ועוד.

כאמור, זהו תפקיד ההורים לאתר את האבחון המתאים ביותר לבעיות מהם סובלים הילדים ובמידת הצורך גם לקיים כמה אבחונים במקביל, כדי לקבל תמונה ברורה יותר אודות הגורמים והסיבות לבעיות.

תפקיד ההורים בטיפול בנושא של ליקוי למידה

תפקיד ההורים הוא בין השאר למצוא את המטפלים הטובים ביותר עבור ילדיהם ובמידת הצורך לשלב בין כמה שיטות טיפול, לקבלת תוצאות אידיאליות. חשוב לזכור כי ככל שהאבחון מתבצע בשלב מוקדם יותר, כך אפשר לטפל בבעיות זמן רב יותר ובצורה מקיפה.

גלילה לראש העמוד