ללמוד נכון לבגרות אקסטרנית
בכיתות קטנות והומוגניות ומורים שמשקיעים בכם
עם תוצאות לא מתווכחים
מוצרים
-
עט ארגונומי למבוגרים – pen again ₪29.00
-
סרגל צר למעקב קריאה ₪12.00
-
גומיות לרגליים קופצניות ₪20.00
-
סרגל רחב למעקב קריאה ₪14.00
-
עיפרון לאחיזה נכונה – twist n' write ₪16.00
איך לומדים נכון לבגרות אקסטרנית?
הפורמט של בגרות אקסטרנית, מיועד עבור תלמידים אשר מסיבות שונות החליטו כי לא ילמדו לבגרויות בבית ספר רגיל, המשתייך למערכת החינוך. בתי ספר אקסטרניים מעניקים לתלמידים אלו אפשרות לייצב את מצבם הלימודי ואת עתידם, על-ידי לימודים במתכונת מעט שונה, המתבססת על נוכחות פיזית דלילה בבית הספר ולמידה עצמאית בשאר הזמן.
ההבדלים בין בגרות אקסטרנית לבגרות רגילה
גם תלמידי בתי ספר אקסטרנים ניגשים לבחינות הבגרות וזוכים לאותה נקודת פתיחה לה זוכים תלמידים בבתי ספר שאינם אקסטרנים. יחד עם זאת, יש כמה הבדלים שחשוב להכיר.
הבדל אחד הוא ציון המגן, הניתן בבית ספר רגיל אך לא ניתן למי שעושה בגרות אקסטרנית. כלומר, בבית ספר אקסטרני רק ציון אחד קובע והוא ציון הבגרות עצמה.
הבדל נוסף הוא שבבית ספר רגיל מוקדשים שיעורים רבים ללמידה לבגרות, כולל שיעורי עזר ותוספות במידת הצורך. לעומת זאת, בגרות אקסטרנית כוללת הרבה למידה עצמאית של התלמיד בביתו, לבד או באמצעות מורים פרטיים.
לצלוח בגרות אקסטרנית עם הכוונה מתאימה
כאמור, בגרות אקסטרנית אינה מגובה בציון מגן או שיעורים רבים בבית הספר ולכן, אפשרות נוספת היא להירשם לקורס ייעודי המכין את התלמידים לבגרות.
מכיוון שבגרות אקסטרנית מתאימה גם למי שכבר ניסה להיבחן בעבר ונכשל, או מי שיש בידו תעודת בגרות חלקית והוא מעוניין לשפר את הציונים, קורס כזה יכול להיות פתרון אידיאלי לניגשים לבגרות בכל שלב בחיים.
בכל מקרה, מי שמעוניין לעשות בגרות אקסטרנית ולהצליח בה באמת – צריך להשקיע ולזכור כי זוהי ההזדמנות שלו להוכיח לעצמו ולאחרים, כי יש לו רמת מסוגלות גבוהה, גם אם בעבר נכשל או אם אין התאמה למסגרת של בית ספר רגיל.
הקלות בלמידה במסגרת בגרות אקסטרנית
העובדה כי מסגרת אקסטרנית היא מסגרת חיצונית פרטית, מאפשרת לבחור את המורים הטובים ביותר שאוהבים ללמד ונהנים מתהליך הלמידה. ברוב המסגרות האקסטרניות מאפשרים למידה בקבוצות קטנות והומוגניות, קבוצות בהן אף תלמיד לא הולך לאיבוד ומאפשרים הזדמנות גם למתקשים.
מרכז לימודי אקסטרני יהבים
מרכז יהבים בגדרה נהנה מהצלחות משמעותיות ומציוני בגרות גבוהים של התלמידים. רוצים עוד סיבות לבוא אלינו? קבלו
- בגרות אקסטרנית היברידית. מהיום אתם מחליטים אם להגיע לכיתה או ללמוד באופן מקוון.
- בגרות מלאה מורחבת.
- מתמטיקה ואנגלית עד 8 בקבוצה.
- מערכת טכנולוגית חכמה ללמידה באיכות גבוהה וגישה בלתי מוגבלת לכל שיעור.
- הצלחה מוכחת בבחינות הבגרות.
הוראה מתקנת מתבססת על שלושה שלבים:
- איסוף מידע – על סמך אבחונים, תצפיות וראיונות. הערכה חינוכית ופסיכולוגית טובה מסתמכת על חתך רחב של כישורים שיתקבל ממגוון מבחנים הסתכלויות חוזרות וממושכות. מטרתה לתאר היטב את התחומים בהם מגלה התלמיד יכולת תקינה עד גבוהה ולחשוף את נקודות התורפה שלו
- בניית תוכנית עבודה פרטנית תקופתית – תוכנית מסוג זה מכונה במשרד החינוך“תוכנית לימודית אישית” או “תוכנית חינוכית יחידנית“. ההוראה המתקנת תתבסס על הכשרים המפותחים יותר של התלמיד והיא תתחיל מן התפקידים שהוא מסוגל מלכתחילה לבצע בהצלחה, רק לאחר מכן יתמודד המורה עם התחומים החלשים. תכנית העבודה בהוראה מתקנת כוללת תרגילים לפיתוח ושיפור כשרים רבים ורצוי להסביר לתלמיד את תפקידם ומטרתם עבורו
- בדיקה ומעקב מתמידים ושיטתיים – כאשר ההערכה של יכולות התלמיד מבוססת על חתך רחב של מטלות אשר מתייחסות לכל סוגי התפקוד וכאשר התלמיד עובר הערכות תקופתיות חוזרות, גדלה מהימנותה של ההערכה והדבר מסייע לתכנן ביעילות רבה יותר את דרכי החינוך וההוראה המתאימים לכל שלב.
הוראה מתקנת באנגלית
הוראה מתקנת באנגלית לא תכלול בדיוק את אותם דברים כמו הוראה מתקנת במתמטיקה או הוראה מתקנת בקריאה וכתיבה. בכל אחד מהתחומים יקבל התלמיד מענה הקשור ללימוד התחום עצמו, ולקושי הספציפי אותו הוא פוגש מול שיטת הלימוד הנהוגה כיום במקום בו הוא לומד, אך לכל התחומים יהיה גם לא מעט מן המשותף כמובן.
במרכז לימודי יהבים ההוראה המתקנת מתבססת על עקרונות טיפוליים בנוסף על השיקולים הדידקטיים. מטרות ההוראה המתקנת כוללות היבטים של מיומנויות אקדמיות (כמו פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח דרכים לעקיפת הקשיים, העשרת הידע הכללי ופיתוח דרכי חשיבה) לצד עידוד התנהגות חיובית, העלאת המוטיבציה, פיתוח מודעות עצמית, קבלה עצמית ודימוי עצמי חיובי חרף הקשיים הריאליים. המורים עושים שימוש בלמידה פעילה שבה התלמיד לוקח חלק בשיעור ואינו משתתף רק כשומע פסיבי, וזאת משום שאפקט היצירה משפר את יכולת השליפה של מידע שהאדם היה שותף ביצירתו.
כך, למשל, אנו משלבים משחקים וחידות המשמשים כדרך מהנה ומעוררת מוטיבציה לצורך הקנייה, יישום ותרגול של החומר הנלמד באופן פעיל. אופן בחירת הפעילות הוא גמיש ומותאם למטרת הלמידה ולמאפייני התלמיד, כמו: גיל, יכולת, אופי, תחומי עניין ועוד.
הניסיון מלמד כי התערבות משפרת באופן ניכר את יכולתם של התלמידים להתמודד בבית הספר ובבית עם מטלות שלפני כן הם נהגו להימנע מהן. המשובים החיוביים של ההורים ושל בתי הספר מחזק את נכונות השיטה.
אז איך עושים את זהנכון?
העקרונות החשובים של הוראה מתקנת
הוראה מתקנת נעשית באופן פרטני או בקבוצות קטנות. כך או כך, כל תלמיד יכול לקבל הרבה יותר יחס אישי מאשר שהוא מקבל בכיתה, והמענה שהוא זקוק לו יותאם לצרכיו הספציפיים. לכל תלמיד עשוי להיות קושי אחר שמעכב אותו, כך שמורה להוראה מתקנת צריך לזהות את הקשיים והחוזקות של התלמיד, ולהתאים לו שיטה שעוקפת את הקשיים ומשתמשת בחוזקות.
חלק חשוב מאוד של תהליך הוראה מתקנת, והוא משותף לקשיים בכל תחומי הלימוד, הוא חיזוק הביטחון של התלמיד. תלמיד שחווה קשיים או כשלונות חוזרים ונשנים בתחום מסויים או במגוון תחומי לימוד, עלול לאבד את האמון בעצמו ולוותר מראש כי הוא לא מאמין שהוא מסוגל. ההוראה המתקנת, לצד פרקטיקת לימוד שתותאם אישית עבורו, תעזור לו להבין ולהאמין שהוא כן מסוגל, ובאמצעות התאמת הרמה והכלים החדשים – גם תעניק לו הצלחות משלב מוקדם מאוד של התהליך וכך תחזק אותו גם מבחינת דימוי וביטחון עצמי, החשובים לא פחות להצלחה בלימודים