
יש לא מעט תלמידים בגיל תיכון אשר לא ממש מסתדרים עם מערכת החינוך הציבורית, בין אם הם לא מסוגלים להתמודד עם דרישות המערכת, המקובעות שלה והמרדף אחרי ציונים ובין אם הם "הולכים לאיבוד" בתוכה בגלל קשיי למידה לא מאובחנים.
מדובר על נוער אינטליגנטי וחכם המבין את ההשלכות העתידיות של לא לסיים את בית הספר – או לסיים אותו ללא תעודת בגרות ואת ההשפעה על עתידם – ולכן הם מעוניינים להשלים את המבחנים אשר יאפשרו להם לקבל את תעודת הבגרות המיוחלת.
הפתרון עבור אותם תלמידים הוא להירשם ללימודים אקסטרניים.
מה זה לימודים אקסטרניים?
לימודים אקסטרניים הם לימודים לתעודת בגרות ומיועדים לתלמידי תיכון המעוניינים להוציא תעודת בגרות מחוץ למערכת החינוך וגם לאלו אשר סיימו 12 שנות לימוד, אך לא השלימו את מבחני הבגרות.
בגרות אקסטרנית דומה במהותה לבגרות התיכונית (אינטרנית) ומדובר על אותם מבחנים – רק שהלימודים למבחנים נעשים במכונים פרטיים, בכיתות קטנות עם מורים שאוהבים ללמד.
היכן ניתן ללמוד לימודים אקסטרניים?
כל מי שמתעניין בלימודים אקסטרניים, עתיד לגלות שיש לא מעט מסגרות אשר מציעות לימודים כאלו – ברוב המקרים, מדובר בבתי ספר פרטיים – אשר בחלק מהמקרים מיועדים לתלמידי תיכון בגילאי 16 עד 18 ובחלק מהמקרים מיועדים לבוגרים יותר, אשר מעוניינים להשלים או לשפר את מבחני הבגרות, במסגרת לימודי אחר הצהריים.
חשוב לציין שבמסגרות המציעות לימודים אקסטרניים יש גם מסלולים מיוחדים כמו מסלולים לבעלי לקויות למידה ועוד.. כך שכל אחד יכול להשתלב במסלול הלימודים המתאים ביותר בעבורו.
קבלת ההחלטות הנכונות
לימודים אקסטרניים, על המסגרות השונות בהן הם נלמדים, מאפשרים לכל מי שמעוניין בכך להוציא תעודת בגרות מלאה. כידוע, תעודת בגרות, מהווה כפתח לקבלה ללימודים גבוהים ולכן, החשיבות שלה היא כה גבוהה.
יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל היתרונות אשר טמונים בלימודים אקסטרניים, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את מסגרת הלימודים בקפידה, לבדוק את כל הפרטים על מסלולי הלימודים המוצעים, על השעות ועל המורים – כאשר בחירה נכונה, תעלה את הסיכויים להשגת הצלחה בכל המבחנים.
לימודים אקסטרניים במכון יהבים
הלימודים במכון יהבים נערכים בכיתות קטנות של עד 6-7 תלמידים עם מורים משקיעים ומכבדים. התלמידים אוהבים להגיע למרכז ואוהבים את הלימודים. הלימודים נערכים בכיתה הומוגנית ומגובשת עם אווירה חברתית תקינה הנוסכת ביטחון עצמי ביכולת ובשייכות של התלמידים.